Aqua sporten

 

Aqua Joggen

Bij aqua joggen doet u in het water loop- en spieroefeningen op muziek. Hierbij gebruikt u een wetbelt (schuimrubberen drijfband), zodat u in het water blijft drijven. U doet veel verschillende oefeningen, waarbij halters, ballen, gewichtjes, flexibeams en flexibanden kunnen worden gebruikt. Met aqua joggen traint u uw conditie, uithoudingsvermogen, lenigheid en coördinatievermogen.

 Aqua Bootcamp

Aqua Bootcamp is het zwaarste aqua-fitnessprogramma. Het is een workout programma gebaseerd op een interval training van zware inspanning afgewisseld met korte pauzes, met oefeningen op de kant en in het water voor het ontwikkelen van kracht en conditie. De gevolgen van deze workout kunnen enorm zijn, uw conditie verbeterd, u verbrand vet (± 1000 calorieën per workout), valt kilo’s af en krijgt uiteindelijk een getraind lichaam. Voor mannen en vrouwen, voor iedereen die van een grote uitdaging houdt, voor iedereen die aan zijn of haar conditie wil werken, voor iedereen die wil werken aan een goed figuur.

TIJDELIJK: Borstcrawlcursus, start 1 maart 2017

De borstcrawlcursus is voor iedereen die de borstcrawl techniek goed wil leren beheersen of verbeteren: van de recreatieve zwemmer die wekelijks lekker zijn baantjes wil afleggen, tot aan de sportieveling die een triatlon of een open water wedstrijd op zijn of haar verlanglijstje heeft staan. Er is veel tijd voor individuele aandacht tijdens de lessen.

De borstcrawl bestaat uit 5 basis elementen waarmee we in zowel de basis- als de gevorderde  cursus aan de slag gaan:

  • Ligging
  • Beenslag
  • Armslag
  • Ademhaling
  • Combinatie / hele slag

De cursus bestaat uit 12 weken waarbij de borstcrawl vanaf de basis wordt opgebouwd tot een technisch goede uitvoering van de gehele slag. De cursus wordt ondersteund door trainingsschema’s  welke te vinden zijn op www.Mijnzwemcoach.nl. Met de trainingsschema’s kan de weekstof in eigen tijd worden geoefend. Tegelijkertijd kan er dan aan de zwemconditie worden gewerkt.

Inschrijven kan via www.mijnzwemcoach.nl/borstcrawlcursus/

Banen Zwemmen / Conditie Zwemmen

Tijdens conditiezwemmen verbetert u uw conditie en uithoudingsvermogen door baantjes te zwemmen. Hiervoor gebruikt u de normale zwemslagen zoals borst- en rugcrawl, schoolslag en rugslag, maar ook andere zwemslagen. Het Banen zwemmen kan worden verzwaard door het gebruik van materialen.

beeld biezem bad

Therapeutisch Zwemmen

Speciaal voor mensen met rug-, hart-, of andere medische klachten is er therapeutisch zwemmen. Onder begeleiding van een deskundig instructeur doet u inspanningsoefeningen voor benen, armen en bovenlichaam. Op deze manier traint u souplesse, kracht en uithoudingsvermogen. De lessen worden gegeven in ondiep (borsthoogte) warm water. Alles gaat in uw eigen tempo. Overlegt u wel met uw huisarts of specialist of u zonder problemen kunt meedoen.

 MBvO (Meer Bewegen voor Ouderen)

Bent u 50 jaar of ouder, dan is MBvO misschien iets voor u. Bij MBvO doet u in ondiep water oefeningen op muziek onder leiding van een ervaren instructeur. Ook mensen die niet (goed) kunnen zwemmen, kunnen dus zonder problemen meedoen. U werkt op een verantwoorde manier aan uw conditie, lenigheid en spierkracht.